Támogatók - Kapcsolat - Versenykiírás - Határidők - Program - Szabályok - Eredmények



Támogatók listája:

- FŐNIX ME


A versenyt a Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke szervezi meg.

Kapcsolat:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Mielőtt emailt írna, olvassa el az információs blokkot!



Versenykiírás

A Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke informatika versenyt hirdet alkalmazói szinten a középiskolák 7-12. évfolyamos diákjai részére. A versenyre 2-3 fős csapatok jelentkezését várjuk. A verseny két fordulóból áll.

 

Az első fordulóban a csapatoknak tetszőleges webes (HTML) keretrendszer felhasználásával online szabaduló játékot kell készíteniük egy tetszőlegesen választott történelmi korszak alapján (több tantárgyhoz kapcsolódóan, például tudomány történet, fizika történet, csillagászat, irodalomtörténet, zenetörténet, stb.). A játék legalább 20 kérdést tartalmazzon és legyenek a játék folyamatában elágazások. Például, ha egy adott kérdésre helytelen válasz érkezik, más/több kérdéssel folytatódik a játék, mintha helyes lett volna a válasz. Így a játék annál gyorsabban ér véget, minél több jó válasz érkezik.

 

A verseny első fordulójában beküldendő állományok:

- a szabaduló játék online elérhetősége,

- a játék forrásállományai,

- a játék menetét leíró folyamatábra (ezen legyen látható, hogy a kérdések milyen sorrendben követik egymást, hol vannak az elágazások)

 

Értékelési szempontok:

- A téma feldolgozásának részletessége, érdekessége, egyedisége.

- A játék látványossága (formai elemek, dinamika, látvány).

- A játék logikájának, folyamatábrájának bonyolultsága.

 

A verseny második online fordulóján a csapatok különböző számítási feladatokat kapnak Excelben. A pontozásnál a megoldás helyességét és pontegyezés esetén a megoldás gyorsaságát vesszük figyelembe. A verseny végeredményét a két forduló során összegyűjtött pontszám alapján határozzuk meg.



 

A verseny ütemezése, határidők:


  • Jelentkezési határidő: 2021. 03. 19.
  • Az első forduló fájljainak beküldési határideje: 2021. 04. 09.

               E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

  • Második forduló (online): 2021. 04. 23. 14.00-16.00

 



Jelentkezés:

Jelentkezési felület





A versennyel kapcsolatos információk, alapszabályok, gyakran ismételt kérdések:

Kik jelentkezhetnek a versenyre?
Minden olyan középiskolás, aki jelenleg valamely 7-12. osztály évfolyam tagja, akár 8 vagy 6 osztályos középiskolából is! Érvényes diákigazolvány bemutatása a 2. fordulóban kötelező!

Hány fővel kell jelentkezni?
Minimum 2 fő, maximum 3 fő egy csapat. A csapatok keveredhetnek más osztályokkal, de csak egy iskolán belül! Például állhat a 3 fő egy 9., és két 11. osztályos diákokból. Egy iskolából több csapat is indulhat!



Van csapatkapitány?
Igazából csak egy kapcsolattartóra, avagy képviselőre van szükség a csapatból, külön nem kell kijelölni csapatkapitányt.

Mit csinál a csapatot képviselő diák?
Neki küldjük ki email-en a feladatot az 1. fordulóban, az ő feladata lesz a többi csapataggal megosztani azt.

Milyen név kell a csapatnak?
Egyszerű vagy frappáns. Az obszcén, provokatív nevű csapatok azonnali kizárásra kerülnek.


Kötelező jelentkezni a versenyre?
Igen. Az online jelentkezési űrlapot megfelelően ki kell tölteni, különben az adott csapat nem indulhat a versenyen.

Miért kell megadni a felkészítő tanár (oktató) email címét és telefonszámát?
A regisztrációkat ellenőrizhetjük egy visszahívással, az email címre pedig egyéb kapcsolattartás miatt van szükség, valamint a feladatokat oda is kiküldjük (azaz a kapcsolattartó diáknak és a tanárnak is).


Hogyan kell megoldani az 1. forduló otthoni feladatot?
Otthon vagy iskolában a csapattagok összeülve, együtt dolgozzák ki a feladatot. Ha elkészültek, a megadott határidőig beküldik a megoldásukat a megadott szabályok szerint.


Ki nyer?
Az első három legjobb csapat kap jutalmat, és elismerő oklevelet.

Hogyan van kezelve a regisztrált adat?
Az adatokkal kizárólag csak a versennyel szorosan kapcsolatos felhasználás történik. Például versenyfeladat kiküldése, regisztrációk érvényesítése. Az adatok nem kerülnek továbbadásra harmadik félnek semmi esetre sem! A regisztrált személyes adatok nem nyilvánosak (pl. az email cím, telefonszám stb.).
Viszont a versenyen készülhet nyilvános hang és képfelvétel, ehhez a versenyzők a regisztrációval hozzájárulnak. A díjazottak nevei és iskolái is nyilvánosak lesznek. A verseny után a regisztrált nevek, email címek, telefonszámok véglegesen törlésre kerülnek az adatbázisunkból.
A Miskolci Egyetem adatvédelmi nyilatkozata és szabályzata








Eredmények:

A Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke által hagyományosan megrendezett Vadász Dénes Informatikai Versenyre jelentkezők

2021 tavaszán alkalmazói szintű megmérettetésen vettek részt.

 

A verseny első, levelező fordulójában a csapatoknak webes szabaduló játékot kellett készíteniük.

A feladatkiírás sokak érdeklődését felkeltette: összesen 26 csapat regisztrált az észak-magyarországi, az észak-alföldi és a közép-magyarországi régióból.

A beérkezett alkotásokat 3 szempontból pontoztuk:

  1. Tartalom. Itt a játék kerettörténetének ötletességét és az összegyűjtött kérdéseket értékeltük. A választott történelmi korszakon belül milyen széles ismeretkörből és milyen érdekes kérdéseket sikerült összeválogatni a szabaduló játékhoz?
  2. A játék logikája. Mennyire izgalmas a játék? Hány ponton van elágazás a játék menetében? A feladatot úgy kellett megoldani, hogy minél több kérdésre tudja a választ a játékos, annál hamarabb “szabaduljon”.
  3. Látvány, felhasználói élmény. Itt a felhasznált grafikus eszköztárat, a kérdéstípusok változatosságát és a játékossal való kommunikációt értékeltük.

Sok szép, színes és ötletes megoldással találkoztuk, melyek közül néhányat szeretnénk itt megosztani, kedvcsinálóként:


A második forduló online zajlott, de legnagyobb sajnálatunkra ezen már nem minden csapat képviseltette magát. A versenyzőknek Excel számítási problémákat kellett megoldaniuk, a feladatok mennyiségéhez képest rövid idő alatt. A forduló eredménye 40%-ban járult hozzá a végeredményhez, ami alapján az első 10 csapat a helyezés sorrendjében:

  1. System Error (DSZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum, Debrecen)
  2. 3bitesek (László Gyula Gimnázium és Általános Iskola, Budapest)
  3. Hókuszpók1 (Szent László Katolikus Gimnázium, Kisvárda)
  4. Green Spartans (Medgyessy Ferenc Gimnázium, Szakgimnázium és Technikum, Debrecen)
  5. InfoBuli (Szent László Görögkatolikus Gimnázium és Technikum, Debrecen)
  6. Csillám-Zsigák (DSZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum, Debrecen)
  7. Lucille (Svetits Katolikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium, Debrecen)
  8. Monaco (Fáy András Görögkatolikus Technikum és Szakgimnázium, Miskolc)
  9. Hibaelhárítók (Szent László Katolikus Gimnázium, Kisvárda)
  10. Szent László lovagrend1 (Szent László Katolikus Gimnázium, Kisvárda)

 

Gratulálunk a csapatoknak, és az őket felkészítő és támogató tanároknak!







„FŐNIX ME” – Megújuló Egyetem felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében
EFOP 3.4.3-16-2016-00015