Támogatók - Kapcsolat - Versenykiírás - Határidők - Program - Szabályok - Eredmények
Támogatók listája:
- FŐNIX ME
A versenyt a Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke szervezi meg.
Kapcsolat:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Mielőtt emailt írna, olvassa el az információs blokkot!
A Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke informatika versenyt hirdet alkalmazói szinten a középiskolák 7-12. évfolyamos diákjai részére. A versenyre 2-3 fős csapatok jelentkezését várjuk. A verseny két fordulóból áll.
Az első fordulóban a csapatoknak tetszőleges webes (HTML) keretrendszer felhasználásával online szabaduló játékot kell készíteniük egy tetszőlegesen választott történelmi korszak alapján (több tantárgyhoz kapcsolódóan, például tudomány történet, fizika történet, csillagászat, irodalomtörténet, zenetörténet, stb.). A játék legalább 20 kérdést tartalmazzon és legyenek a játék folyamatában elágazások. Például, ha egy adott kérdésre helytelen válasz érkezik, más/több kérdéssel folytatódik a játék, mintha helyes lett volna a válasz. Így a játék annál gyorsabban ér véget, minél több jó válasz érkezik.
A verseny első fordulójában beküldendő állományok:
- a szabaduló játék online elérhetősége,
- a játék forrásállományai,
- a játék menetét leíró folyamatábra (ezen legyen látható, hogy a kérdések milyen sorrendben követik egymást, hol vannak az elágazások)
Értékelési szempontok:
- A téma feldolgozásának részletessége, érdekessége, egyedisége.
- A játék látványossága (formai elemek, dinamika, látvány).
- A játék logikájának, folyamatábrájának bonyolultsága.
A verseny második online fordulóján a csapatok különböző számítási feladatokat kapnak Excelben. A pontozásnál a megoldás helyességét és pontegyezés esetén a megoldás gyorsaságát vesszük figyelembe. A verseny végeredményét a két forduló során összegyűjtött pontszám alapján határozzuk meg.
A verseny ütemezése, határidők:
- Jelentkezési határidő: 2021. 03. 19.
- Az első forduló fájljainak beküldési határideje: 2021. 04. 09.
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Második forduló (online): 2021. 04. 23. 14.00-16.00
Jelentkezés:
A versennyel kapcsolatos információk, alapszabályok, gyakran ismételt kérdések:
Kik jelentkezhetnek a versenyre?
Minden olyan középiskolás, aki jelenleg valamely 7-12. osztály évfolyam tagja, akár 8 vagy 6 osztályos középiskolából is! Érvényes diákigazolvány bemutatása a 2. fordulóban kötelező!
Hány fővel kell jelentkezni?
Minimum 2 fő, maximum 3 fő egy csapat. A csapatok keveredhetnek más osztályokkal, de csak egy iskolán belül! Például állhat a 3 fő egy 9., és két 11. osztályos diákokból. Egy iskolából több csapat is indulhat!
Van csapatkapitány?
Igazából csak egy kapcsolattartóra, avagy képviselőre van szükség a csapatból, külön nem kell kijelölni csapatkapitányt.
Mit csinál a csapatot képviselő diák?
Neki küldjük ki email-en a feladatot az 1. fordulóban, az ő feladata lesz a többi csapataggal megosztani azt.
Milyen név kell a csapatnak?
Egyszerű vagy frappáns. Az obszcén, provokatív nevű csapatok azonnali kizárásra kerülnek.
Kötelező jelentkezni a versenyre?
Igen. Az online jelentkezési űrlapot megfelelően ki kell tölteni, különben az adott csapat nem indulhat a versenyen.
Miért kell megadni a felkészítő tanár (oktató) email címét és telefonszámát?
A regisztrációkat ellenőrizhetjük egy visszahívással, az email címre pedig egyéb kapcsolattartás miatt van szükség, valamint a feladatokat oda is kiküldjük (azaz a kapcsolattartó diáknak és a tanárnak is).
Hogyan kell megoldani az 1. forduló otthoni feladatot?
Otthon vagy iskolában a csapattagok összeülve, együtt dolgozzák ki a feladatot. Ha elkészültek, a megadott határidőig beküldik a megoldásukat a megadott szabályok szerint.
Ki nyer?
Az első három legjobb csapat kap jutalmat, és elismerő oklevelet.
Hogyan van kezelve a regisztrált adat?
Az adatokkal kizárólag csak a versennyel szorosan kapcsolatos felhasználás történik. Például versenyfeladat kiküldése, regisztrációk érvényesítése. Az adatok nem kerülnek továbbadásra harmadik félnek semmi esetre sem! A regisztrált személyes adatok nem nyilvánosak (pl. az email cím, telefonszám stb.).
Viszont a versenyen készülhet nyilvános hang és képfelvétel, ehhez a versenyzők a regisztrációval hozzájárulnak. A díjazottak nevei és iskolái is nyilvánosak lesznek. A verseny után a regisztrált nevek, email címek, telefonszámok véglegesen törlésre kerülnek az adatbázisunkból.
A Miskolci Egyetem adatvédelmi nyilatkozata és szabályzata
A Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke által hagyományosan megrendezett Vadász Dénes Informatikai Versenyre jelentkezők
2021 tavaszán alkalmazói szintű megmérettetésen vettek részt.
A verseny első, levelező fordulójában a csapatoknak webes szabaduló játékot kellett készíteniük.
A feladatkiírás sokak érdeklődését felkeltette: összesen 26 csapat regisztrált az észak-magyarországi, az észak-alföldi és a közép-magyarországi régióból.
A beérkezett alkotásokat 3 szempontból pontoztuk:
- Tartalom. Itt a játék kerettörténetének ötletességét és az összegyűjtött kérdéseket értékeltük. A választott történelmi korszakon belül milyen széles ismeretkörből és milyen érdekes kérdéseket sikerült összeválogatni a szabaduló játékhoz?
- A játék logikája. Mennyire izgalmas a játék? Hány ponton van elágazás a játék menetében? A feladatot úgy kellett megoldani, hogy minél több kérdésre tudja a választ a játékos, annál hamarabb “szabaduljon”.
- Látvány, felhasználói élmény. Itt a felhasznált grafikus eszköztárat, a kérdéstípusok változatosságát és a játékossal való kommunikációt értékeltük.
Sok szép, színes és ötletes megoldással találkoztuk, melyek közül néhányat szeretnénk itt megosztani, kedvcsinálóként:
- 3bitesek (Simon Balázs, Tran Thanh Tam, Dienes Ervin Fotisz)
- Csillam-Zsigák (Kun Attila, Loncsák Elod, Nagy Marcell János)
- Green Spartans (Erdei Erik, Szoboszlai Roland)
- System Error (Szabó Ármin András, Balla Tamás)
A második forduló online zajlott, de legnagyobb sajnálatunkra ezen már nem minden csapat képviseltette magát. A versenyzőknek Excel számítási problémákat kellett megoldaniuk, a feladatok mennyiségéhez képest rövid idő alatt. A forduló eredménye 40%-ban járult hozzá a végeredményhez, ami alapján az első 10 csapat a helyezés sorrendjében:
- System Error (DSZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum, Debrecen)
- 3bitesek (László Gyula Gimnázium és Általános Iskola, Budapest)
- Hókuszpók1 (Szent László Katolikus Gimnázium, Kisvárda)
- Green Spartans (Medgyessy Ferenc Gimnázium, Szakgimnázium és Technikum, Debrecen)
- InfoBuli (Szent László Görögkatolikus Gimnázium és Technikum, Debrecen)
- Csillám-Zsigák (DSZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum, Debrecen)
- Lucille (Svetits Katolikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium, Debrecen)
- Monaco (Fáy András Görögkatolikus Technikum és Szakgimnázium, Miskolc)
- Hibaelhárítók (Szent László Katolikus Gimnázium, Kisvárda)
- Szent László lovagrend1 (Szent László Katolikus Gimnázium, Kisvárda)
Gratulálunk a csapatoknak, és az őket felkészítő és támogató tanároknak!
„FŐNIX ME” – Megújuló Egyetem felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében
EFOP 3.4.3-16-2016-00015