Ezen a helyen találhatók a tanszék által a hallgatók részére a 2022/2023-as tanévre kiírt
- komplex témák,
- szakdolgozat témák,
- diplomamunka témák,
- TDK témák.
A dőlt betűvel jelzett témákat már legalább egy hallgató választotta!
Kern Communications Systems Kft.
Kapcsolatfelvétel Kovács Lászlónál
| Cím és rövid leírás | TDK | BSc | MSc |
|
Univerzális - 4G/Bluetooth LE IoT gateway fejlesztése Sierra Wireless mangOH platform alapon |
X | ||
| Vállalati környezetben alkalmazott IoT rendszerekbe kötött szenzor hálózatok elterjedése, alkalmazási területe A különböző felhasználási területeken nem IoT rendszerekkel szembeni előnyök bemutatása A vállalatok életében szükséges a működéssel kapcsolatos adatok begyűjtése, elemzése és tárolása, legyen az egy termelő vállalat, logisztikai központ vagy kereskedelmi vállalat. A dolgozat célja az IoT rendszerbe kötött sokféle szenzor megoldás kategorizálása, a megoldások áttekintése, összehasonlítása egymással és az előnyeik bemutatása a nem IoT rendszerekkel szemben. |
X |
Árvai László (Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft.)
Kapcsolatfelvétel Mileff Péternél, vagy közvetlenül Árvai Lászlónál
| Cím | TDK | BSc | MSc |
|---|---|---|---|
|
Pilóta nélküli repülőgépek földi állomásának tervezése és implementálása mobil platformra (Android) |
X | X | X |
|
Fedélzeti kamera alapú navigációs algoritmusok vizsgálata és implementálása pilóta nélküli repülőgépek és vezető nélküli földi járművek részére |
X | X | X |
|
Mesterséges intelligencia (fuzzy, neuronháló) alapú fedélzeti, felügyeleti algoritmusok fejlesztése pilóta nélküli repülőgépek és földi járművek részére |
X | X | X |
|
3D-s szintetikus kijelző (Synthetic Vision System) fejlesztése földi állomás számára |
X | X | X |
|
Forgatható repülőgép fedélzeti kamera képének megjelenítése Oculus Rift segítségével |
X | X | X |
|
Pilóta nélküli repülőgépek és földi járművek szimulációjára és 3D-s megjelenítésére alkalmas programok vizsgálata és értékelése, illetve teljes HIL, SIL szimulációs környezetbe integrálhatóságának vizsgálata, integrációs felületek elkészítése |
X | X | X |
|
Helyből felszálló pilóta nélküli repülőgépek stabilitás szabályzó algoritmusainak (PID, fuzzy, neuronháló, modell alapú (fly-by-wire)) tervezése, implementálása, összehasonlítása |
X | X | X |
| Cím | TDK | BSc | MSc |
| Nevezetes algoritmusok szemléltetése Lego robotokkal | X | ||
| Adatbányászathoz adathalmaz gyűjtemény létrehozása | X | ||
| Robot programozás (az ME Robot munkacsoport tagjainak) | X | ||
|
Informatika verseny weboldalának elkészítése
|
X | ||
| Szövegbányászati feladatok megoldása magyar nyelvre (például dokumentum eredetiségének ellenőrzése, Covid oltással kapcsolatos véleménykutatás, stb.) | X | ||
| Programkódok vizsgálata szövegbányász módszerekkel | X |
| Cím | TDK | BSc | MSc |
| Cím | TDK | BSc | MSc |
| Turing gépek és egyéb automaták (Turing machines and other automata) | X | X | X |
| Aritmetikai algoritmusok (Arithmetic algorithms) | X | X | X |
| Boole függvények (Boolean functions) | X | X | X |
| Az információbiztonság büntetőjogi védelmének informatikai kérdései (Information technology issues raised by cybercrime legislation) | X | X | X |
| Cím | TDK | BSc | MSc |
| Virtuális gép kérések ütemezése infrastruktúra szolgáltatás jellegű számítási felhőkben | X | ||
| Virtuális gép rendszerképek optimalizálási algoritmusainak analízise, rendszerkép tartalom szelekciós, darabolási és csoportosítási módszerek | X | ||
| Infrastruktúra szolgáltatás kapcsolása a VirtualBox virtuális gép monitorhoz | X | X |
| Cím | TDK | BSc | MSc |
| Több-elosztóhelyes utazó ügynök probléma optimalizálási módszereinek elemzése | X | X | |
| Oracle APEX alapú workflow rendszerek fejlesztése | X | X | |
| Generikus típusok XMLSchema környezetben | X | X | |
| Neo4J adatbázis hatékonyságának elemzése az ontológia modellezésében | X | X | |
| Speciális hierarchikus táblázatkezelő mintarendszer kidolgozása | X | X | |
| XSLT programok helyességének ellenőrzése | X | ||
| Statisztika alapú szótövező program fejlesztése, tesztelése | X | X | |
| Struktúra kidolgozása indexelési és tömörítési funkciók integrálására | X | X | X |
| Természetes nyelvi felület kidolgozása tantárgyi információs laphoz | X | X | |
| PhP-mySQL ás APEX-Oracle rendszerek összevetése | X | ||
| JSON séma fejlesztése | X | X |
| Cím | TDK | BSc | MSc |
| Fuzzy hálózati betörésjelző rendszerek (Intrusion Detection System, FRI–IDS) | X | X | |
| Fuzzy szabályinterpolációs módszerek és alkalmazásaik | X | X | |
| Fuzzy interpolációs állapotgép viselkedésmodellek | X | X | |
| Fuzzy interpolációs Q-learning (FRIQ-Learning) alkalmazások | X | X |
| Cím | TDK | BSc | MSc |
| Erőforrást ütemező alkalmazás implementáció Spring frameworkben (esetleg JS). Figyeli a munka szüneti napokat. | X | X | |
| FRI FIVE keretrendszer, benchmark rendszer implementálás C, vagy Python, vagy JS (Angular). Tanszéken folyó kutatásba csatlakozás. | X | X | X |
| Oktatást segítő micro service architektúra fejlesztés (saját projekt) | X | X | |
| Docker image-ek készitése Devops, java, python | X | X | |
| Webalkalmazás motorok, EJB motorok összehasonlítása | X | ||
| Portál változás figyelő rendszer kifejlesztése (Spring vagy JS) | X | X | |
| Böngészést segítő alkalmazás készítése (browser plugin). Figyeli a felhasználó szokásait. | X | X | |
| Egyszerű task manager különböző nézettel. Sorrendet képez a fontos, és sürgös ticketekből. JS (Angular) Java Spring | X | X | |
| Fuzzy demonstrációs portál fejlesztés. QtFuzzyLite mintájára egy kliens (Angular) szerver (Spring) alkalmazás. | X | X | X |
megjegyzés: Minden témát csak csoportosan lehet fejelszteni, heti közös beszámolókkal, megbeszéléssekkel.
| Cím | TDK | BSc | MSc |
| Modern szoftver renderer készítése (GPU nélküli megjelenítés, optimalizálás). 2D és 3D képalkotó megoldások kidolgozása. | X | X | |
| Modern grafikai effektek: Lightmapping, parallax mapping, bump mapping, glow effect, Ambient Occlusion, stb | X | X | |
| 3D level editor készítése | X | X | |
| 2D,3D material editor készítése | X | X | |
| Fények leképzése és árnyékok megvalósítása a számítógépes grafikában | X | X | |
| Szkriptelési megoldások a játékfejlesztésben (LUA, stb) | X | X | |
| Modern grafikus motor tervezése és implementálása | X | X | |
| Sugárkövetés (Raytracig), Global illumination lehetséges megvalósításai. CPU illeve GPU megoldások | X | X | |
| Lightmapper (fénytérképezõ) szoftver készítése. Egy szoftver, amely elõre képes a modellek árnyékainak generálására és tárolására | X | X | |
| Valósidejû domborzatmodellezés. Víz, tükrözõdés, erdõk, folyók. Valós idejû terrain editor. | X | X | |
| Voxel alapú megjelenítés, mixelt poligon alapú grafika | X | X | |
| Grafikus 2D-3D API tervezés | X | X | |
| GPGPU, OpenCL, CUDA | X | X | |
| Erõforráskezelés, optimalizálás | X | X | |
| Mobil (Android) játékfejlesztés | X | X | |
| HTML5 canvas alapú játékfejlesztési megoldások | X | X | |
| SSE2 alapú szoftveres 2D és 3D renderelő motor készítése. (GPU gyorsítás nélküli vizualizáció, raszterizáció) | X | ||
| Sugárkövetés modern GPU-kon | X |
| Cím | TDK | BSc | MSc |
| Flutter alkalmazás készítése | X | X | |
| Power Apps alkalmazás készítése (vagy AI felhasználásával) | X | X | |
| Home Security System készítése Raspberry Pi segítségével | X | X | |
| Business website készítése Squarespace 7 segítségével | X | X | |
| Tkinter GUI alkalmazás fejlesztése | X | X | |
| IPython interaktív számítás és vizualizáció | X | X | |
| Visual Scripting Unreal Engine-hez | X | X | |
| Unity 5/2017/... | X | X | |
| Cryptovalut_$_k | X | X | |
| Közúti áruszállító járatok optimális üzemanyag ellátásának tervezése (meglévő optimalizálási algoritmus mellé) | X | X | |
| Mobilfejlesztés Xamarin segítségével | X | X | |
| ASP.NET MVC5/6/Core technológia alkalmazása | X | X | |
| Windows 10/11/Universal Windows Platform/UWP alkalmazás fejlesztése | X | X | |
| Windows Phone/Silverlight alkalmazás vagy Windows Phone/XNA játék fejlesztése | X | X | |
| Robotos egységrakomány-képzés szimulációja | X | X | |
| Számítógéppel segített robotos környezet tervezése és tesztelése | X | X | |
| Logisztikai rendszer szimulációja vagy rendszerek számítógéppel segített telepítése | X | X | |
| Petri háló-szimulátor | X | X | |
| Számítógéppel segített járattervezés | X | X | |
| Közösségi alkalmazásfejlesztés (OpenSocial Dev App, OpenSocial API, facebook, Google+) | X | X | |
| Refaktoring | X | X |
| Cím | TDK | BSc | MSc |
| Webes nyilvántartórendszer készítése (különböző témákban) |
X | ||
| Óvodai nyilvántartó program (mobil prg.) |
X | ||
| Személyes adatokat nyilvántartó program (mobil prg.) |
X | ||
| Termékeket nyilvántartó program (mobil prg.) |
X | ||
| Számonkérő program fejlesztése egy programozás jellegű tantárgyhoz | X | ||
| Mini szakértői rendszer fejlesztés (java grafika) | X |
| Cím | TDK | BSc | MSc |
| FRIQ-learning (Matlab) kompatibilis robot fejlesztése, megvalósítása (pl.: fordított inga, egyensúlyozó robot) | X | X | |
| Flappy Bird játék betanítása FRIQ-learning megerősítéses tanulási módszerrel (Matlab) |
X | X | |
| Space Invaders játék betanítása FRIQ-learning megerősítéses tanulási módszerrel (Matlab) |
X | X | |
| Q-learning algoritmus megvalósítása egy adott roboton (Lego EV3, TurtleBot, stb) | X | X | |
| Q-learning algoritmus implementálása a ROS (Robot Operating System) rendszerbe | X | X | X |
| Szakdolgozat/Komplex/Projekt nyilvántartó alkalmazás fejlesztése | X | ||
| Tetszőleges alkalmazás (saját ötlet) fejlesztése Java nyelven | X | X | |
| FRIQ-learning port-olása Python nyelvre (Matlab -> Python) | X | X | |
| Publikációk nyilvántartása MTMT API használatával (web, Spring) | X | X |
| A konkrét témákról érdeklődjön személyesen, ha valamelyik témakör felkeltette érdeklődését! |
TDK | BSc | MSc |
| Linux kernel: kiegészítések, módsítások, optimalizálások, stb. Szükséges: stabil C programozási ismeretek, stabil operációs rendszerek ismeretek, Linux rendszerek ismerete. | X | X | X |
| Linux alkalmazások: főként szerver környezetben használatos alkalmazások kibővítése, optimalizálása. Szükséges: stabil C vagy PERL programozási ismeretek, Linux rendszerek ismerete, esetenként hálózati ismeretek, néhol SIMD (MMX/SSEx) ismeretek. | X | X | X |
| Mesterséges intelligencia: A FRIQ-learning megerősítéses gépi tanulási módszer alkalmazásai, kibővítése, optimalizálása. Szükséges: tetszőleges programnyelv, környezet (javasolt: C, MATLAB) ismerete. | X | X | X |
| Mesterséges intelligencia: Fuzzy szabály interpoláció alapú fuzzy automaták, irányító rendszerek kialakítása. Szükséges: tetszőleges programnyelv, környezet (javasolt: C, MATLAB) ismerete. | X | X | X |
| Mesterséges intelligencia: Etológiai indíttatású modellek készítése, transzformálása, optimalizálása. Szükséges: tetszőleges programnyelv, környezet (javasolt: C, MATLAB) ismerete. | X | X | X |
|
Játékfejlesztés: "Reunion" c. játék reimplementalasa Linux alá. Szükséges: tetszőleges programnyelv (javasolt: C vagy Python) ismerete, Linux alapismeretek. |
X | X | X |
| Cím | TDK | BSc | MSc |
| Biztonság Windows operációs rendszernél | X | X | X |
| Védelem Windows operációs rendszernél | X | X | X |
| Titkosítás | X | X | X |