Támogatók - Kapcsolat - Versenykiírás - Határidők - Program - Szabályok - Eredmények



Támogatók listája:

- FŐNIX ME


A versenyt a Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke szervezi meg.

Kapcsolat:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Mielőtt emailt írna, olvassa el az információs blokkot!



Versenykiírás
 

A Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke informatika versenyt hirdet programozói szinten 9-12. évfolyamos diákok részére. A versenyre 2-3 fős csapatok jelentkezését várjuk. A verseny két fordulóból áll.

 

Az első fordulóban tetszőleges programozási nyelv és ingyenes fejlesztő eszköz felhasználásával kell implementálni az alábbi feladatot.

A programok.txt fájlban meg vannak adva a Kutatók Éjszakáján meglátogatható programok. A fájl egy sorának szerkezete: program azonosító sorszáma, kezdő időpont, időtartam percben. Ezekre a kérdésekre szeretnénk választ kapni:

 

1) A megadott programösszeállításokról döntse el, hogy helyesek-e: azaz nincs-e átfedés a programok között és van-e minimum 10 perc az egymást követő programok kezdőidőpontja között. Ha helyes, akkor jelenítse meg a programlistát: melyik program hánykor kezdődik, illetve hánykor végződik és számítsa ki mennyi lesz összesen a várakozási idő a programok között.

Az ellenőrizendő programösszeállítások: 5 1 3 4, 1 2 4 5, 4 2 1 3.

 

2) Hány különböző programösszeállítás készíthető, amelyben minden program között pontosan 10 perc szünet van? Egy programösszeállításban a programok száma minimum 2, a kezdő és a záró időpontra nincs megkötés, de egy program csak egyszer szerepelhet egy programösszeállításban. Ezeket a programösszeállításokat listázzák ki egy fájlba, amelynek egy sora egy programösszeállítást és annak kiszámított hosszát tartalmazza. A programösszeállítás hossza: a befejező időpont és a kezdő időpont között eltelt idő percben, a várakozási időket is beleszámítva.

 

3) Hány különböző programösszeállítás készíthető, amelyben 17:00-20:00 óra között mind az 5 program pontosan egyszer szerepel átfedés nélkül? Ezeket a programösszeállításokat írja ki a program a képernyőre.

A feladatmegoldáshoz beküldendő állományok:

- programkód,

- a 2. feladatban előállított TXT állomány.

 

Értékelési szempontok:

A programkód helyessége és minősége (strukturáltsága, a kódolási szabvány betartása).

A második online fordulóban a csapatok rövid, gondolkodtató programozási feladatokat kapnak, amelyek értékelésénél az eredmény helyességét és a megoldás gyorsaságát vesszük figyelembe. A verseny végeredményét a két forduló során összegyűjtött pontszám alapján határozzuk meg.

 



 

A verseny ütemezése, határidők:


    • Jelentkezési határidő: 2020. november 20.
    • A regisztrált csapatoknak a TXT fájl kiküldési határideje: 2020. december 1.
    • Az első forduló fájljainak beküldési határideje: 2020. december 18.

    E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

    • Második forduló (online): 2021. január 22. péntek 14.00-16.00

Jelentkezés:

http://193.6.5.58:8080/apex/f?p=175:1:2285152670397401





A versennyel kapcsolatos információk, alapszabályok, gyakran ismételt kérdések:

Kik jelentkezhetnek a versenyre?
Minden olyan középiskolás, aki jelenleg valamely 9-12. osztály évfolyam tagja, akár 8 vagy 6 osztályos középiskolából is! Érvényes diákigazolvány bemutatása a 2. fordulóban kötelező!

Hány fővel kell jelentkezni?
Minimum 2 fő, maximum 3 fő egy csapat. A csapatok keveredhetnek más osztályokkal, de csak egy iskolán belül! Például állhat a 3 fő egy 9., és két 11. osztályos diákokból. Egy iskolából több csapat is indulhat!


Van csapatkapitány?
Igazából csak egy kapcsolattartóra, avagy képviselőre van szükség a csapatból, külön nem kell kijelölni csapatkapitányt.

Mit csinál a csapatot képviselő diák?
Neki küldjük ki email-en a feladatot az 1. fordulóban, az ő feladata lesz a többi csapataggal megosztani azt.

Milyen név kell a csapatnak?
Egyszerű vagy frappáns. Az obszcén, provokatív nevű csapatok azonnali kizárásra kerülnek.

Kivel kell érkezni az Egyetemre?
Az adott iskolából felnőtt kísérővel, valamelyik tanárral, vagy az egyik csapattag törvényes képviselőjével.

Kötelező jelentkezni a versenyre?
Igen. Az online jelentkezési űrlapot megfelelően ki kell tölteni, különben az adott csapat nem indulhat a versenyen.

Miért kell megadni a felkészítő tanár (oktató) email címét és telefonszámát?
A regisztrációkat ellenőrizhetjük egy visszahívással, az email címre pedig egyéb kapcsolattartás miatt van szükség, valamint a feladatokat oda is kiküldjük (azaz a kapcsolattartó diáknak és a tanárnak is).


Hogyan kell megoldani az 1. forduló otthoni feladatot?
Otthon vagy iskolában a csapattagok összeülve, együtt dolgozzák ki a feladatot. Ha elkészültek, a megadott határidőig beküldik a megoldásukat a megadott szabályok szerint.


Ki nyer?
Az első három legjobb csapat kap jutalmat, és elismerő oklevelet.

Hogyan van kezelve a regisztrált adat?
Az adatokkal kizárólag csak a versennyel szorosan kapcsolatos felhasználás történik. Például versenyfeladat kiküldése, regisztrációk érvényesítése. Az adatok nem kerülnek továbbadásra harmadik félnek semmi esetre sem! A regisztrált személyes adatok nem nyilvánosak (pl. az email cím, telefonszám stb.).
Viszont a versenyen készülhet nyilvános hang és képfelvétel, ehhez a versenyzők a regisztrációval hozzájárulnak. A díjazottak nevei és iskolái is nyilvánosak lesznek. A verseny után a regisztrált nevek, email címek, telefonszámok véglegesen törlésre kerülnek az adatbázisunkból.
A Miskolci Egyetem adatvédelmi nyilatkozata és szabályzata





Eredmények:


A Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke 2020-ban is meghirdette
a "FŐNIX ME" - Vadász Dénes Informatikai Tanulmányi Versenyek sorozatban a Programozó versenyt.
A verseny két fordulós volt, és sajnos ezt is érintette a COVID, valamint az amiatt elrendelt korlátozások.

Az első fordulóban egy tetszőlegesen választott programozási nyelv és keretrendszer segítségével ütemezési feladatokat kellett megválaszolni a Kutatók Éjszakájához kapcsolódóan. A megoldások jelentős részben nem kevés logikát igénylő részekből álltak össze, amelyek a gyakorlatban is igen jól használhatók lettek volna, ha a Kutatók Éjszakája rendezvényt valóban meg tudtuk volna tartani. A beküldött megoldásokat értékelve és összesítve, az elért pontszámok igen közel kerültek egymáshoz.
A végeredmény a második, online fordulóban dőlt el, amelyben kitalált versenyekhez, szótárhoz és bűvös négyzethez kapcsolódó feladatok lettek kiadva. Ebben a fordulóban a csapatok összemérhették mekkora programozói rutinnal rendelkeznek, mert 1 óra alatt 9 kérdésre kellett kiszámítani a választ.

Bár az első fordulóban kialakult sorrend javarészt megmaradt, a legjobban teljesítő csapatok végső helyezése:

1. Big_Band (Szent László Gimnázium, Kisvárda)

2. Hókuszpók és "A két Bolyai" (Szent László Gimnázium, Kisvárda)

3. NullException (Miskolci SZC Kandó Kálmán Informatikai Technikum)

4. Rage (Miskolci SZC Andrássy Gyula Gépipari Technikum)

Gratulálunk a csapatoknak, és az őket felkészítő és támogató tanároknak. Várjuk vissza őket a következő versenysorozatban!






„FŐNIX ME” – Megújuló Egyetem felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében
EFOP 3.4.3-16-2016-00015