Támogatók - Kapcsolat - Versenykiírás - Határidők - Program - Szabályok - Eredmények



Támogatók listája:

- FŐNIX ME
- Ifj. Vadász Dénes
- ShiwaForce.com Zrt.


A versenyt a Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke szervezi meg.

Kapcsolat:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Mielőtt emailt írna, olvassa el az információs blokkot!



Versenykiírás

A Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke programozói versenyt hirdet középiskolás, 9-12. évfolyamos diákok részére. A versenyre 2-3 fős csapatok jelentkezését várjuk. A verseny kétfordulós felépítésű. Az első fordulóban otthon lehet megoldani a kiadott programozási feladatot. A beérkezett megoldások pontozása után a második fordulóra meghívást kapott csapatokat a Miskolci Egyetemre várjuk 2019. december 14-én.

Az első forduló feladatát a csapatok szabadon használható fejlesztőeszköz felhasználásával, a regisztrációs űrlapon választott programnyelven készíthetik el (C#; Java; Python; Pascal; C; C++).

A második forduló feladatát a regisztrációs űrlapon megadott programozási nyelven, a versenyszervező tanszék által visszaigazolt szabadon használható fejlesztőeszköz felhasználásával kell elkészíteni a Miskolci Egyetem Informatikai Intézetében található számítógép teremben a megadott napon és időpontban. A zsűri független középiskolai tanárokból, egyetemi oktatókból és informatikai cégek képviselőiből tevődik össze.

A verseny végén a csapatokat a két forduló összesített pontszámai alapján rangsoroljuk. Az első három helyezést elért csapat értékes jutalomban részesül.

 

A programokat az alábbi értékelési szempontok figyelembe vételével pontozzuk:

  • szintaktikai és szemantikai helyesség, funkcionalitás,
  • programkód strukturáltsága, formázása, olvashatósága,
  • programlogika (alkalmazott algoritmusok),
  • hibakezelés,
  • felhasználói felület kezelhetősége, kinézete,
  • programkód dokumentáltsága,
  • a program fordítási és futási sebessége,
  • objektum orientált szemlélet érvényesülése.

 

A versenyre történő felkészüléshez ajánlott témakörök:

  • alapalgoritmusok,
  • állománykezelés,
  • hibakezelés,
  • grafikus felhasználói felület,
  • objektum orientált szemlélet.


 

A verseny ütemezése, határidők:

  • Jelentkezési határidő: 2019. október 01.-től november 08.-ig (péntek 23:59)
  • Első forduló feladatának kihirdetése: 2019. november 11. (hétfő 23:59)
  • Első fordulós feladat megoldásának beküldési határideje: 2019. november 25. 28. (csütörtök 23:59)
  • Első forduló eredményhirdetés: 2019. december 02. (hétfő)
  • Második forduló: 2019. december 14. (szombaton délelőtt és a kora délutáni órákban egyéb programokkal)

Aktuális:
A verseny véget ért. Eredmények.




A versennyel kapcsolatos információk, alapszabályok, gyakran ismételt kérdések:

Kik jelentkezhetnek a versenyre?
Minden olyan középiskolás, aki jelenleg valamely 9-12. osztály évfolyam tagja, akár 8 vagy 6 osztályos középiskolából is! Érvényes diákigazolvány bemutatása a 2. fordulóban kötelező!

Hány fővel kell jelentkezni?
Minimum 2 fő, maximum 3 fő egy csapat. A csapatok keveredhetnek más osztályokkal, de csak egy iskolán belül! Például állhat a 3 fő egy 9., és két 11. osztályos diákokból. Egy iskolából több csapat is indulhat!

Hány csapat jelentkezhet?
Az első 50 igazolt regisztrációjú csapat kerül elfogadásra. A 2. fordulóba legfeljebb 10 csapat juthat tovább.

Van csapatkapitány?
Igazából csak egy kapcsolattartóra, avagy képviselőre van szükség a csapatból, külön nem kell kijelölni csapatkapitányt.

Mit csinál a csapatot képviselő diák?
Neki küldjük ki email-en a feladatot az 1. fordulóban, az ő feladata lesz a többi csapataggal megosztani azt.

Milyen név kell a csapatnak?
Egyszerű vagy frappáns. Az obszcén, provokatív nevű csapatok azonnali kizárásra kerülnek.

Kivel kell érkezni az Egyetemre?
Az adott iskolából felnőtt kísérővel, valamelyik tanárral, vagy az egyik csapattag törvényes képviselőjével.

Kötelező jelentkezni a versenyre?
Igen. Az online jelentkezési űrlapot megfelelően ki kell tölteni, különben az adott csapat nem indulhat a versenyen.

Miért kell megadni a felkészítő tanár (oktató) email címét és telefonszámát?
A regisztrációkat ellenőrizhetjük egy visszahívással, az email címre pedig egyéb kapcsolattartás miatt van szükség, valamint a feladatokat oda is kiküldjük (azaz a kapcsolattartó diáknak és a tanárnak is).

Mi a verseny nyelve?
Magyar. Magyarul kerülnek kiosztásra a kérdések és feladatok, és magyar nyelven kell válaszolni, beadni a feladatokat. A programozási nyelv a C#; Java; Python; Pascal; C; C++ közül választható.

Hogyan kell megoldani az 1. forduló otthoni feladatot?
Otthon vagy iskolában a csapattagok összeülve, együtt dolgozzák ki a feladatot. Ha elkészültek, a megadott határidőig beküldik a megoldásukat a megadott szabályok szerint.

Hogyan zajlik a 2. forduló?
A megadott napon, a Miskolci Egyetem Informatikai épületében. A verseny napján megjelennek a csapatok, és helyszínen oldják meg önálló csapatként a feladatokat, segítség nélkül, a tanszék egyik számítógépes termében. A pontos napirend a 2. forduló előtt pár nappal kerül véglegesítésre és itt publikálásra.

Mit kell hozni a 2. fordulóra?
A verseny előtt a helyszínen regisztrálni kell és jelenléti ívet aláírni, itt minden csapattagnak be kell mutatnia az érvényes diákigazolványát, vagy iskolalátogatási igazolást. Saját gépet nem kell hozni, a versenyen azt nem lehet használni.

Ki nyer?
Az 1. és a 2. forduló eredménye alapján az első három legjobb csapat kap jutalmat, és elismerő oklevelet.

Hogyan van kezelve a regisztrált adat?
Az adatokkal kizárólag csak a versennyel szorosan kapcsolatos felhasználás történik. Például versenyfeladat kiküldése, regisztrációk érvényesítése. Az adatok nem kerülnek továbbadásra harmadik félnek semmi esetre sem! A regisztrált személyes adatok nem nyilvánosak (pl. az email cím, telefonszám stb.).
Viszont a versenyen készülhet nyilvános hang és képfelvétel, ehhez a versenyzők a regisztrációval hozzájárulnak. A díjazottak nevei és iskolái is nyilvánosak lesznek. A verseny után a regisztrált nevek, email címek, telefonszámok véglegesen törlésre kerülnek az adatbázisunkból.
A Miskolci Egyetem adatvédelmi nyilatkozata és szabályzata



December 14. szombat:

A 2. fordulóra bejutott csapatok bejutási sorrendben:

Null Expression
SzlkiDev
metalplays
Windows Update
xd
BTS
this.nev="tmp"
2 plus 1
C0d3_F1ght3rz

Nem jutott tovább:
Szakmunkás Mókusok
IJROK
TwoMenSquad

Nem küldtek be megoldást:
Akik nem jelentek meg
Fsociety
Igazából nyolcadikosok vagyunk
immune.space
LMG
tizenhúsz
viccesTudjuk" OR 1=1;

Beosztás:
Labor, Windows account, csapat
101. labor: vdvteam01    this.nev="tmp" K. Kristóf C#
101. labor: vdvteam02    C0d3_F1ght3rz D. Péter C#
101. labor: vdvteam03    metalplays K. Kristóf C#
101. labor: vdvteam04    Null Expression U. Tamás C#
102. labor: vdvteam05    Windows Update D. Balázs Pascal
102. labor: vdvteam06    KLM K. Gergő Java
103. labor: vdvteam07    xd M. Máté C++
103. labor: vdvteam08    SzlkiDev Zs. Tamás C++
103. labor: vdvteam09    BTS V. István C#
103. labor: vdvteam10    2 plus 1 N. Dominik C#

Hozd magaddal:
érvényes diákigazolvány vagy iskolalátogatási igazolás!

Megközelíthetőség:
Helyszín: Miskolci Egyetem, Informatikai Intézet I. emelet
Parkolási lehetőség: Galéria és környéke (Kőkata)
Busz menetrend - Az MVK Zrt. buszjáratai (12, 20, 22, ME, (2, 29))  Campus térkép

Részletes napirend:

A verseny időpontja: 2019. december 14., szombat
Helyszín: Miskolci Egyetem, Informatikai Intézet épülete, I.-II. emelet

09:00 – 09:30 : Regisztráció (I. emeleti előtér)
09:30 – 09:45 : Verseny megnyitó és tájékoztató (I. emeleti előtér)

10:00 – 13:00 : Programozó verseny (I. emeleti számítógép laborok)
Kísérők számára szakmai program (II. emelet, L202)

10:00 – 13:00 : Játékfejlesztő programozási műhely
13:00 – 14:00 : Támogató cégek, intézmények bemutatkozása (I. emelet, könyvtár)
14:00 – 15:00 : A versenyfeladat megbeszélése, eredményhirdetés (I. emeleti előtér)



Eredmények:


Helyezés Csapatnév Iskola Felkészítő tanár
1. Null Expression Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Szakgimnáziuma Péter Miklós
2. Windows Update Kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium Dancs Sándor
3. metalplays Miskolci SZC Kandó Kálmán Informatikai Szakgimnáziuma Kasza László Róbert
4. xd Szent László Katolikus Gimnázium, Kisvárda Pacsuta Tibor
5. this.nev="tmp& Szent László Katolikus Gimnázium, Kisvárda Dajka Miklós, Pacsuta Tibor
6. KLM Irinyi János Református Oktatási Központ, Kazincbarcika Borsodi Csaba
7. SzlkiDev Szent László Katolikus Gimnázium, Kisvárda Pacsuta Tibor
8. 2 plus 1 Földes Ferenc Gimnázium, Miskolc Csató Endre
9. BTS Miskolci SZC Bláthy Ottó Villamosipari Szakgimnáziuma Török Attila
10. C0d3_F1ght3rz Miskolci SZC Kandó Kálmán Informatikai Szakgimnáziuma Kasza László Róbert





Képek a versenyről





„FŐNIX ME” – Megújuló Egyetem felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében
EFOP 3.4.3-16-2016-00015