Támogatók - Kapcsolat - Versenykiírás - Határidők - Program - Szabályok - Eredmények



Támogatók listája:

- FŐNIX ME


A versenyt a Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke szervezi meg.

Kapcsolat:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Mielőtt emailt írna, olvassa el az információs blokkot!


HÍREK

Kedves Jelentkezők!
A koronavírus terjedése miatt kialakult helyzetben a FŐNIX-ME Vadász Dénes Informatika Alkalmazói Versenynek csak az első levelező fordulóját tartjuk meg. A részletekről később tájékoztatjuk a résztvevőket.
Jó egészséget kívánunk mindenkinek!
a Vadász Dénes Informatika Tanulmányi Versenyek szervezőcsapata



Versenykiírás

A Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke informatika alkalmazói versenyt hirdet középiskolás, 9-12. évfolyamos diákok részére. A versenyre 2-3 fős csapatok jelentkezését várjuk. A verseny kétfordulós felépítésű.

Az első levelező fordulóban a csapatoknak MS Excel táblázatkezelő rendszerben kell megoldaniuk a kiadott feladatokat, és a kért adatok megjelenítéséhez HTML formátumú weboldalt kell készíteniük.

A második helyszíni forduló egy, a középiskolai tananyaghoz kötődő informatikai kvíz kitöltéséből, valamint egy adatkezeléssel kapcsolatos komplex feladatból áll, amelyet a MS Excel táblázatkezelő rendszer felhasználásával kell megoldaniuk a csapatoknak.

A verseny végén a csapatokat a két forduló a levelező forduló összesített pontszámai alapján rangsoroljuk. Az első három helyezést elért csapat értékes jutalomban részesül.

A felkészüléshez ajánlott MS Excel témakörök:
- Adatbevitel és cellaformázás, adatok importálása
- Számítások az Excel beépített függvényei segítségével
- Szűrés, rendezés
- Abszolút és relatív cellahivatkozások- Diagram készítés
- Lekérdezések és jelentés készítése
- Makrók készítése

Jelentkezés

http://193.6.5.58:8080/apex/f?p=162:1:1412247616489521


 

A verseny ütemezése, határidők:


  • Jelentkezési határidő: 2020. március 16.
  • Első fordulós feladat kihirdetése: 2020. 03. 17.
  • Első fordulós feladat megoldásának beküldési határideje: 2020. április 17.
  • Második forduló: 2020. május 15.

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Első forduló eredményhirdetés: 2020. április 27



A versennyel kapcsolatos információk, alapszabályok, gyakran ismételt kérdések:


Kik jelentkezhetnek a versenyre?
Minden olyan középiskolás, aki jelenleg valamely 9-12. osztály évfolyam tagja, akár 8 vagy 6 osztályos középiskolából is! Érvényes diákigazolvány bemutatása a 2. fordulóban kötelező!

Hány fővel kell jelentkezni?
Minimum 2 fő, maximum 3 fő egy csapat. A csapatok keveredhetnek más osztályokkal, de csak egy iskolán belül! Például állhat a 3 fő egy 9., és két 11. osztályos diákokból. Egy iskolából több csapat is indulhat!

Hány csapat jelentkezhet?
Az első 50 igazolt regisztrációjú csapat kerül elfogadásra. A 2. fordulóba legfeljebb 10 csapat juthat tovább.

Van csapatkapitány?
Igazából csak egy kapcsolattartóra, avagy képviselőre van szükség a csapatból, külön nem kell kijelölni csapatkapitányt.

Mit csinál a csapatot képviselő diák?
Neki küldjük ki email-en a feladatot az 1. fordulóban, az ő feladata lesz a többi csapataggal megosztani azt.

Milyen név kell a csapatnak?
Egyszerű vagy frappáns. Az obszcén, provokatív nevű csapatok azonnali kizárásra kerülnek.

Kivel kell érkezni az Egyetemre?
Az adott iskolából felnőtt kísérővel, valamelyik tanárral, vagy az egyik csapattag törvényes képviselőjével.

Kötelező jelentkezni a versenyre?
Igen. Az online jelentkezési űrlapot megfelelően ki kell tölteni, különben az adott csapat nem indulhat a versenyen.

Miért kell megadni a felkészítő tanár (oktató) email címét és telefonszámát?
A regisztrációkat ellenőrizhetjük egy visszahívással, az email címre pedig egyéb kapcsolattartás miatt van szükség, valamint a feladatokat oda is kiküldjük (azaz a kapcsolattartó diáknak és a tanárnak is).


Hogyan kell megoldani az 1. forduló otthoni feladatot?
Otthon vagy iskolában a csapattagok összeülve, együtt dolgozzák ki a feladatot. Ha elkészültek, a megadott határidőig beküldik a megoldásukat a megadott szabályok szerint.

Hogyan zajlik a 2. forduló?
A megadott napon, a Miskolci Egyetem Informatikai épületében. A verseny napján megjelennek a csapatok, és helyszínen oldják meg önálló csapatként a feladatokat, segítség nélkül, a tanszék egyik számítógépes termében. A pontos napirend a 2. forduló előtt pár nappal kerül véglegesítésre és itt publikálásra.

Mit kell hozni a 2. fordulóra?
A verseny előtt a helyszínen regisztrálni kell és jelenléti ívet aláírni, itt minden csapattagnak be kell mutatnia az érvényes diákigazolványát, vagy iskolalátogatási igazolást. Saját gépet nem kell hozni, a versenyen azt nem lehet használni.

Ki nyer?
Az 1. és a 2. forduló eredménye alapján az első három legjobb csapat kap jutalmat, és elismerő oklevelet.
Hogyan van kezelve a regisztrált adat?
Az adatokkal kizárólag csak a versennyel szorosan kapcsolatos felhasználás történik. Például versenyfeladat kiküldése, regisztrációk érvényesítése. Az adatok nem kerülnek továbbadásra harmadik félnek semmi esetre sem! A regisztrált személyes adatok nem nyilvánosak (pl. az email cím, telefonszám stb.).
Viszont a versenyen készülhet nyilvános hang és képfelvétel, ehhez a versenyzők a regisztrációval hozzájárulnak. A díjazottak nevei és iskolái is nyilvánosak lesznek. A verseny után a regisztrált nevek, email címek, telefonszámok véglegesen törlésre kerülnek az adatbázisunkból.






A 2. fordulóra bejutott csapatok bejutási sorrendben:



Hozd magaddal:
érvényes diákigazolvány vagy iskolalátogatási igazolás!

Megközelíthetőség:
Helyszín: Miskolci Egyetem, Informatikai Intézet I. emelet
Parkolási lehetőség: Galéria és környéke (Kőkata)
Busz menetrend - Az MVK Zrt. buszjáratai (12, 20, 22, ME, (2, 29))  Campus térkép

Részletes napirend:





Eredmények:







„FŐNIX ME” – Megújuló Egyetem felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében
EFOP 3.4.3-16-2016-00015