Támogatók - Kapcsolat - Versenykiírás - Határidők - Program - Szabályok - Eredmények



Támogatók listája:

- FŐNIX ME


A versenyt a Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke szervezi meg.

Kapcsolat:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Mielőtt emailt írna, olvassa el az információs blokkot!



Versenykiírás

A Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke informatika versenyt hirdet alkalmazói szinten 9-12. évfolyamos diákok részére. A versenyre 2-3 fős csapatok jelentkezését várjuk. A verseny két fordulóból áll.

 

Az első fordulóban a csapatoknak tetszőleges keretrendszer felhasználásával egy legfeljebb 10 kérdést tartalmazó anoním elektronikus kérdőívet kell készíteniük “a 2020. tavaszi távolléti oktatással kapcsolatos tapasztalatok” témakörében, amit a saját iskolájukban minimum 50 diákkal ki kell töltetni. A kérdőívben legyen példa minél többféle kérdéstípusra, például egyválasztós és többválasztós kérdésre, nyitott szöveges kérdésre, értékelőskálára, rangsorolásra, stb.

A kérdőívezés eredményét Excel vagy Google táblázatban kell összesíteni, majd jellemezni az adathalmazt statisztikai függvények alkalmazásával (hány diák töltötte ki a kérdőívet és hány kérdésre válaszoltak; az egyválasztós és többválasztós kérdéseknél mi volt a leggyakoribb válasz; az értékelőskálán mi az álagos érték; stb.).

A kérdőívre adott válaszok kiértékelése alapján be kell mutatni az adott iskolában a távolléti oktatás gyakorlati tapasztalatait. Az értékelést egy 10-20 diából álló prezentáció formájában kell elkészíteni. A kezdő lapon legyen feltüntetve a feladatot készítők neve és osztálya, az iskola és a felkészítő tanár neve. Ezt követően ismertetni kell az adatgyűjtés célját és módját, az elektronikus kérdőív készítéséhez felhasznált keretrendszert és a beérkezett válaszok elemzését grafikonok segítségével.

 

 

A verseny első fordulójában beküldendő állományok:

- elektronikus kérdőív sablon,

- a beérkezett válaszokat strukturált formában tartalmazó táblázat, amely az eredmények összesítését is tartalmazza,

- a válaszok elemzését tartalmazó prezentáció fájl PDF formátumban.

Értékelési szempontok:

- A kérdőív logikus felépítése, a kérdéstípusok változatossága és a kérdések adekvátsága.

- Az adathalmaz jellemzésére használt statisztikai függvények száma és bonyolultsága.

- Az elemzés teljessége és megjelenítésének szemléletessége.

A verseny második online fordulóján a csapatok különböző számítási feladatokat kapnak Excelben. A pontozásnál a megoldás helyességét és gyorsaságát vesszük figyelembe. A verseny végeredményét a két forduló során összegyűjtött pontszám alapján határozzuk meg.



 

A verseny ütemezése, határidők:


  • Jelentkezési határidő: 2020. november 10.
  • Az első forduló fájljainak beküldési határideje: 2020. december 1.

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

  • Második forduló (online): 2020. december 11. péntek 14.00-16.00

Jelentkezés:

A jelentkezési időszak lezárult.





A versennyel kapcsolatos információk, alapszabályok, gyakran ismételt kérdések:

Kik jelentkezhetnek a versenyre?
Minden olyan középiskolás, aki jelenleg valamely 9-12. osztály évfolyam tagja, akár 8 vagy 6 osztályos középiskolából is! Érvényes diákigazolvány bemutatása a 2. fordulóban kötelező!

Hány fővel kell jelentkezni?
Minimum 2 fő, maximum 3 fő egy csapat. A csapatok keveredhetnek más osztályokkal, de csak egy iskolán belül! Például állhat a 3 fő egy 9., és két 11. osztályos diákokból. Egy iskolából több csapat is indulhat!



Van csapatkapitány?
Igazából csak egy kapcsolattartóra, avagy képviselőre van szükség a csapatból, külön nem kell kijelölni csapatkapitányt.

Mit csinál a csapatot képviselő diák?
Neki küldjük ki email-en a feladatot az 1. fordulóban, az ő feladata lesz a többi csapataggal megosztani azt.

Milyen név kell a csapatnak?
Egyszerű vagy frappáns. Az obszcén, provokatív nevű csapatok azonnali kizárásra kerülnek.

Kivel kell érkezni az Egyetemre?
Az adott iskolából felnőtt kísérővel, valamelyik tanárral, vagy az egyik csapattag törvényes képviselőjével.

Kötelező jelentkezni a versenyre?
Igen. Az online jelentkezési űrlapot megfelelően ki kell tölteni, különben az adott csapat nem indulhat a versenyen.

Miért kell megadni a felkészítő tanár (oktató) email címét és telefonszámát?
A regisztrációkat ellenőrizhetjük egy visszahívással, az email címre pedig egyéb kapcsolattartás miatt van szükség, valamint a feladatokat oda is kiküldjük (azaz a kapcsolattartó diáknak és a tanárnak is).


Hogyan kell megoldani az 1. forduló otthoni feladatot?
Otthon vagy iskolában a csapattagok összeülve, együtt dolgozzák ki a feladatot. Ha elkészültek, a megadott határidőig beküldik a megoldásukat a megadott szabályok szerint.


Ki nyer?
Az első három legjobb csapat kap jutalmat, és elismerő oklevelet.

Hogyan van kezelve a regisztrált adat?
Az adatokkal kizárólag csak a versennyel szorosan kapcsolatos felhasználás történik. Például versenyfeladat kiküldése, regisztrációk érvényesítése. Az adatok nem kerülnek továbbadásra harmadik félnek semmi esetre sem! A regisztrált személyes adatok nem nyilvánosak (pl. az email cím, telefonszám stb.).
Viszont a versenyen készülhet nyilvános hang és képfelvétel, ehhez a versenyzők a regisztrációval hozzájárulnak. A díjazottak nevei és iskolái is nyilvánosak lesznek. A verseny után a regisztrált nevek, email címek, telefonszámok véglegesen törlésre kerülnek az adatbázisunkból.
A Miskolci Egyetem adatvédelmi nyilatkozata és szabályzata








Eredmények:


A Miskolci Egyetem Általános Informatikai Intézeti Tanszéke 2020-ban is meghirdette az alkalmazói szintű kétfordulós informatikai versenyt, amelyre 13 csapat jelentkezett.

Az első forduló megoldásaként a tavaszi távolléti oktatással kapcsolatos diák véleményeket kellett a csapatoknak saját, minél változatosabb kérdésekkel felmérni, majd azokat Excel segítségével kiértékelve minél szemléletesebb prezentációban bemutatni. A csapatok által beküldött megoldások ötletesek voltak, nem egy esetben váratlan és érdekes kérdésekkel derítették ki a diákok tapasztalatait erről az időszakról. A kiértékelések és a bemutatók rávilágítottak arra, hogy ez az időszak az iskolai és az iskolán kívüli napi életet is olyan mértékben megváltoztatta, hogy az elvárások az oktatók és a diákok számára is egyaránt nehezen teljesíthetők voltak.

A második fordulóban egy Excel feladatsort kellett kidolgozni és azok eredményét minél hamarabb megadni. Az értékelés során a helyes válasz mellett a gyorsaság is jelentős szerepet játszott.

Az izgalmas, és a verseny szervezőit is alaposan megdolgoztató kiértékelés végeredménye a következő lett:

  1. helyezett: „A két Bolyai”, Szent László Katolikus Gimnázium
  2. helyezett: „Knights”, Szent László Katolikus Gimnázium
  3. helyezett: „Big Band”, Szent László Katolikus Gimnázium
  4. helyezett: „Hókuszpók”, Szent László Katolikus Gimnázium
  5. helyezett: „Csimaszok”, Gödöllői Török Ignác Gimnázium
  6. helyezett: „not defined”, Újpesti Könyves Kálmán Gimnázium
  7. helyezett: „scorpion”, Gödöllői Török Ignác Gimnázium
  8. helyezett: „Quantum A.I”, Nógrád Megyei SzC Szondi György Technikum és Szakképző Iskola
  9. helyezett: „WonderWoman”, Szent László Katolikus Gimnázium
  10. helyezett: „A 3 királynő”, Szalézi Szent Ferenc Gimnázium
  11. helyezett: „Szent László lovagrend”, Szent László Katolikus Gimnázium
  12. helyezett: „Nyerosz”, Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium
  13. helyezett: „Gépelok”, DSZC Beregszászi Pál Technikum

 

Gratulálunk a csapatoknak és felkészítő tanáraiknak a versenyen nyújtott teljesítményükhöz és szeretettel várjuk vissza őket és más iskolák csapatait is következő informatikai versenyeinkre!





„FŐNIX ME” – Megújuló Egyetem felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében
EFOP 3.4.3-16-2016-00015